2016/11/29

One turn to Final ?!?!

今日も計器飛行の訓練。
セント・オーガスティン(SGJ)から飛び立って、
ジャクソンビル国際空港(JAX)→クレッグ空港(CRG)と回って帰って来ました。

JAX・・ILS / CRG・・VOR APP / SGJ・・VOR APP
と3つの着陸進入(APP: APProach)を練習。


フライト自体はバンピーな天候の中、バタバタだったのですが、
それよりも驚いたというかビックリしたのはJAXでの1コマ。

最終進入コースを捉えるために飛んでいると、
管制官「N63XXX, One turn to final, Cleared for ILS RW14.」
という無線。なんとも大雑把な。。

普通なら「Turn Right heading 000, maintain 0000ft until establish localizer.」
など方位や高度が指定されるのですが。


自分:ぽかーん
教官:えっ?One turn to Final? 初めて聞いたーー


そして一番タチが悪いのは、管制官も訓練中だったようで(?)
結局、進入許可が取り消され、間隔調整で変なルートを飛ばされ、ぐちゃぐちゃ。

最後まで管制官が何を意図してOne turn to Finalと指示したのかわかりませんでしたが
今日のフライトはいつもの数倍疲れました。

北米のATCはスラングが多くて相変わらず大変です。



Today, I went to Jacksonville Int'l (JAX) & Craig (CRG) for my IR training.
@JAX...ILS APP  @CRG...VOR APP  @SGJ...VOR APP

Windy & bumpy condition made my flight really difficult but the more surprised fact is
that JAX approach controller told us "One turn to Final" !!

I've never heard this phrase and also my Instructor neither.
In addition, she canceled the clearance and we force to fly strange route for spacing...
Still I'm not sure that I was wrong or controller made a mistake.

I think my ATC communication skills are getting better than I started my flight training,
however "REAL" english communication through the ATC is still difficult for me ;-(

Anyway, I trust that difficult condition improve my skills more than easy one!